Afdeling Brasschaat
N°1 - 27/08/2014

Zomerbarbecue

Zondag 31 augustus organiseerden we een zomerbarbecue in Kamp Noord, aan het vliegveld. Het was een geslaagde middag.

Onderhandelingen betreft de herbestemming van kamp noord resulteerden in een combinatie van sociale economie en welzijn om de site meer publiek toegankelijk te maken. Heel veel dank aan de vele vrijwillige medewerkers die dit op zeer korte termijn mogelijk maakten. De herinrichting van de vliegtoren als landschapsmerkpunt is dan ook een prioriteit

Lees meer ›

In de kijker: Niels de Kort

Sinds twee jaar zit ik in de gemeenteraad. Jongste raadslid van de gemeente. Weinig jongeren lijken geïnteresseerd te zijn maar niets is minder waar.

Ervaring jeugdraad, jong cdevn

Wat ik doe: vooral veel vragen stellen: zaken in vraag stellen, contoleren en aankaarten. Dit werkt: legitimatiebewijs BIN, controle uitgaven brandweer en politie, verhoogde terugbetaling voor jeugdcursussen, betere controles op het rookverbod, beperking van voordelen voor prive-evenementen, ….

In Brasschaat zijn we recent gestart met maandelijks samen te komen om het beleid van de gemeente door te lichten vanuit de jeugd. Heb je een eigen mening? Xxxxx stuur me dan een mail: niels.de.kort@brasschaat.be