Kan u ook inspiratie gebruiken rond Sociale Economie?

Als Selab willen we hier graag voor zorgen. We willen op deze avond dan ook succesvolle projecten en vooruitstrevende sociale en duurzame ideeën een platform bieden om hun ervaringen te delen. Zo brengen we, volgens ons, een sterk programma naar voor!

Wij zijn erg verheugd dat we Bart Wuyts kunnen voorstellen als Keynote spreker. Hij is directeur van SPK (strategische projectenorganisatie Kempen) en zal ons meenemen in zijn visie over sociale economie en de kansen die gemeenten en bedrijven hebben om hiermee aan de slag te gaan.

Hierna gaan we verder aan interactieve tafels waarbij aan elke tafel een spreker zijn onderwerp kort toelicht en met de aanwezigen in gesprek gaat. Zo kan er dan verder ingegaan worden op de vragen die de aanwezigen zelf hebben. Dat kan dan gaan over praktische haalbaarheid, de te volgen stappen, visie, good practices enz.

De onderwerpen die we op deze avond willen aanhalen zijn onder meer

-          De fietsenbib: Er zijn al heel wat voorbeelden van dit idee, maar wat zijn de verschillen en waar moet je voor oppassen?

-          Mobi-punt: Verzamel al je vervoersmodi op één plek in een woonbuurt. Zo kan je de verschillende mobiliteitsoplossingen die dezer dagen opduiken op elkaar afstellen.

-          Sociale aankopen: Hoe kan je als gemeente aan de slag met Sociale aankopen? Wat zijn de voordelen en waar moet je voor oppassen?

-          Brede scholen: De school van de toekomst heeft zeer veel mogelijkheden. Waar kan je allemaal aan werken en welke rol kan sociale economie hierbij spelen?

-       Leegstand in dorpskernen: wat kan de rol van sociale economie zijn.

De Inspiratieavond vind plaats op dinsdag 27 maart vanaf 19u30 bij de Mikerf. Dit is de kinderboerderij van Aralea te Brasschaat. We hopen alvast dat u naar huis kan gaan met een aantal nieuwe ideeën of praktische tips om zelf aan de slag te gaan.
Inschrijven: info@selab.be

Informatie delen is zeker toegestaan! Ook Noordkoorts2018 deelt onze info http://www.noordkoorts2018.be/#news

Lees de reacties (0)
Lees de reacties (0) Verberg reacties