In oktober heten we u graag welkom op onze komende activiteiten:

• Pizza met Sammy

We beginnen het nieuwe CDS jaar in het gezelschap van Sammy Mahdi. Op vrijdag 5 oktober ontmoeten Sammy met een stuk pizza erbij voor een gesprek over zijn engagement als jongerenvoorzitter bij JONGCD&V en hoe we als jongeren het verschil kunnen maken in de politiek.
Een uitstekende gelegenheid om het CDS team eens te ontmoeten!

Wees welkom op vrijdag 5 oktober om 19u in Zomaar een Dak.

• Panelgesprek met jonge gemeenteraadsleden

Op dinsdag 24 oktober organiseren we een panelgesprek met jonge gemeenteraadsleden, schepenen, burgemeesters. Die avond gaan we met hen in gesprek over hun drijfveer om zich in te zetten voor het lokale niveau, waarmee we het debat aangaan over het belang van het lokale niveau en de rol die jongeren daarin spelen.
We verwelkomen onder meer Niels De Kort (Brasschaat), Dieter Wouters (Wuustwezel), Seppe Bouquillon (Olen) en Buket Karaca (Berchem).

Wees welkom op dinsdag 24 oktober om 20u in de R-blok.

• Uit het leven gegrepen: interreligieus gesprek over leven en dood

We sluiten de maand oktober op een mooie manier af. Op donderdag 26 oktober organiseren we sinds dit jaar de Tafels van Verdiepingen samen met de Pastorale Dienst van de UAntwerpen.
Na een maaltijd gaan we met studenten van verschillende geloofsovertuigingen in gesprek over leven en dood. Katholieken, moslims, joden, protestanten, maar ook vrijzinnigen, agnosten, atheïsten, ietsisten en eeuwige twijfelaars zijn welkom. Een interessante gelegenheid om te ontdekken hoe studenten met verschillende geloofsovertuigingen omgaan met leven en dood.
Na het overlijden van student Jerry Vermeulen is het thema leven en dood actueel in het leven van de Antwerpse student. Hoe kunnen we het best omgaan met de dood? Nemen we (nog) genoeg tijd om te rouwen? Bied de UAntwerpen adequate rouwbegeleiding? Wat na de dood?
Een luisterrijk gesprek waar we u van ganser harte voor uitnodigen.

Wees welkom op donderdag 26 oktober om 18u op de eerste verdieping van Zomaar een Dak.

Like onze Facebookpagina voor de meest actuele informatie over onze evenementen.

We kijken er naar uit u te ontmoeten op een van onze activiteiten!

CDS Praesidium 2017-18