Om de zangtraditie zoals 'nieuwjaarke zoete' en 'Driekoningen' wat kracht bij te zetten heeft de gemeente zingzakken laten maken die de kinderen kunnen gebruiken op hun tocht.
Op 31 december haalden vele kinderen hun zangtalent boven en gingen ze 'nieuwjaarke zoete' zingen in zowel wijken als aan de winkels op de Bredabaan. Kinderen gingen in kleine groepjes op pad, meestal met hun ouders of grootouders. Als beloning voor het zingen kregen ze eten, snoep of een centje. "Ik heb zelf verschillende jaren Driekoningen gezongen in Ekeren voor het jaarlijks kamp van de c-koren. Vandaar is het idee gekomen om met de gemeente het zingen te ondersteunen", zegt jeugdschepen Niels de Kort (CD&V). "Vrijdag is het Driekoningen en ook dan zullen zangers op pad gaan. Kinderen die nog graag een zingzak willen, kunnen deze komen afhalen op de jeugddienst op de Bredabaan 407."

In de wijk Kaart zullen kinderen Driekoningen zingen op zaterdag 7 januari. De kinderen vertrekken er om 14 uur aan de Chiro en verzamelen tegen 16 uur in zaal Berkenhof. (Bron HLN -KCS)