Iedereen fit in Maria-ter-Heide

dinsdag, 15 augustus, 2017
Iedereen fit in Maria-ter-Heide

In Maria-ter-Heide opende zopas het vierde Brasschaatse fitpark. De tien toestellen zijn niet alleen voor de senioren van het dienstencentrum bedoeld, ook jongeren kunnen er gebruik van maken.

Eerder al werden er fitparken geopend aan de Remise in het gemeentepark, naast Antverpia en in de Prins Kavellei in Brasschaat.

“Heel de buurt kan gebruikmaken van dit nieuwe fitpark”, zegt OCMW-voorzitter Bart Brughmans (CD&V).

“Het fitpark ligt hier op een ideale plek. Voor een gedeelte zijn de toestellen hier anders dan die aan het Antverpia-gebouw in Mariaburg. Ze zijn demonteerbaar en verplaatsbaar. Zo kunnen we toestellen wisselen met de site aan Antverpia en enige variatie aanbrengen. We onderzoeken eveneens de mogelijkheid om in de toekomst enkele toestellen te plaatsen die geschikt zijn voor minder mobiele mensen”, voegt OCMW-voorzitter Bart Brughmans er nog aan toe.

De aanwezige senioren konden meteen de toestellen uitproberen. Het is de bedoeling dat er eerst op de zitbank wordt gefietst en zo de moeilijkheidsgraad wordt opgevoerd. (Bron GVA - jbr)