Dirk de Kort: “Kamp C geeft gratis bouwadvies Brasschaat”

woensdag, 23 augustus, 2017
Dirk de Kort: “Kamp C geeft gratis bouwadvies Brasschaat”

Heb je een bouwgrond of huis gekocht? Proficiat! Maar vooraleer je je begeeft naar de dichtstbijzijnde architect of aannemer, informeer je je best goed. De adviseurs van Kamp C, Provinciaal centrum Duurzaam Bouwen en Wonen, stomen je helemaal klaar voor de volgende stap in je leven. Want duurzaam bouwen is meer dan milieubewust bouwen. Er komen heel wat zaken bij kijken. En Kamp C geeft je een antwoord op al je bouwvragen zodat we ook in de bouw van onze huizen oog hebben voor de bescherming van het klimaat.

Schepen van Milieu Dirk de Kort (CD&V): “Als je gaat bouwen, moet je meteen belangrijke keuzes maken die niet alleen een impact hebben op je huis, maar ook op het milieu en daarbij kan Kamp C je bijstaan. Denk maar aan het soort isolatie dat je best gebruikt, hoe je verluchting kunt optimaliseren, of een warmtepomp of zonnepanelen voor jou interessant, hoe je regenwater kan recupereren, de premies die je kunt aanvragen, enzovoort.”

Vraag advies voordat je de bouwaanvraag indient
Hou er rekening mee dat wanneer de bouwaanvraag al is ingediend, veel aspecten definitief zijn. De fase ervoor is daarom ideaal voor deze screening. Als particuliere verbouwer krijg je een vol uur advies op maat over je nieuwbouw of verbouwing. Ook met een ruwe schets en eventueel een aantal foto’s kunnen we al aan de slag indien je nog geen uitgewerkt plan hebt.

Brasschaat
Dirk de Kort: “Noteer alvast 4 september 2017 in uw agenda, want dan komt Kamp C naar Brasschaat. Je kan tussen 13u en 17u bij hen terecht voor gratis advies in de schepenzaal, Bredabaan 182. Als er voldoende inschrijvingen zijn, zullen we maandelijks zo’n moment met Kamp C organiseren.”